Cuvinte cheie SEO – Unelte generare si Keyword Research

Cuvintele cheie sunt esentiale in optimizarea SEO a website-urilor pentru a atrage mai multi vizitatori din motoarele de cautare. Foloseste uneltele de keyword research enumerate mai jos daca te intereseaza serviciile de optimizare SEO, genereaza cuvinte cheie lungi si obtine idei de articole.

Care este importanta cuvintelor cheie? pentru a intelege importanta cuvintelor folosite in SEO, trebuie intai sa intelegi cum functioneaza motoarele de cautare (in videoclip la minutul 1:00). Pe scurt, prezenta unor cuvinte cheie intr-o pagina web este importanta deoarece va ajuta motoarele de cautare sa inteleaga despre ce este acea pagina, si o va livra vizitatorilor care au cautat acele cuvinte cheie (termeni de cautare). In urma cu cativa ani era de ajuns ca o pagina sa contina acei termeni de cautare exacti pentru a primi vizitatori, insa cu trecerea timpului regulile s-au schimbat.

Motoarele de cautare au inceput sa recunoasca si sinonimele sau semnificatia anumitor termeni cautati online, cum ar fi Google utilizand algoritmul Hummingbird. Pentru obtinerea unei pozitii mai bune in SERP trebuie sa fim atenti, printre altele, la cuvintele din pagina web, sinonime de cuvinte cheie de cautare si ortografia, acestea fiind mentionate in acest infografic despre clasarea in rezultatele Google.

Cum sa gasesti cuvinte si termeni de cautare? inainte de a te repezi la Google Keyword Planner sa gasesti cuvintele SEO, gandeste-te ca si concurenta probabil foloseste unealta, asa ca iti convine sa planifici mai bine strategia, si sa vii cu idei de cuvinte cheie noi. Cel mai bine este sa identifici o subnisa sau subcategorie, si rezultatul pe care trebuie sa il aibe articolul/continutul optimizat SEO. Sa spunem ca doresti sa scrii despre laptopuri. Acesta este un subiect destul de complex, si competitiv, deci pentru a lucra mai eficient iti convine sa identifici subnisele: ultrabook-uri, laptopuri gaming, laptopuri business, laptopuri cu display de 17 inchi, laptopuri second hand(refurbished), netbook/notebook si scopul articolului poate fi fie informational (recenzii, imagini, specificatii), fie publicitar (netbook-uri ieftine, magazine online cu laptopuri refurbished).

O alta idee ar fi sa gasesti nise apropiate care sunt corelate cu subiectul anterior: tutoriale laptopuri, software de design si productie video, ultimele jocuri aparute. Ce legatura au aceste subiecte cu laptopurile? Persoanele ce sunt interesate de exemplu de ultimele jocuri aparute ar putea fi interesate si de un laptop pentru gaming, avand in vedere ca jocurile solicita mereu specificatii mai performante de la un calculator.

Creeaza profilul vizitatorilor/cumparatorilor: asta inseamna sa creezi continut targhetat pentru diferite tipuri de vizitatori. Aici poti sa alegi intre a targheta persoanele dupa sex, pe grupe de varsta, dupa interese, venituri sau o combinatie intre precedente. Intelegand care este audienta. poti descoperi mai usor ce tip de continut sa creezi: de exemplu e probabil ca persoanele sub 20 de ani sa fie interesate despre cele mai bune laptopuri de gaming cu specificatii de top, in timp ce persoane de 25-35 de ani din mediul rural cu venituri mici sa caute netbook-uri sub 1000 de lei (prima audienta e interesata de gaming, a doua de laptopuri simple si ieftine, doar pentru a naviga online). Daca reflectati un pic, gasiti si idei mai complexe.

Unelte online de planificare cuvinte cheie si generatoare termeni: folositi urmatoarele unelte pentru crearea unor liste de cuvinte cheie:

  • http://www.trafic.ro/tools/ – foloseam aceasta unealta acum cativa ani, cand nu cunosteam alte unelte, nu este foarte utila, insa poate va ajuta sa gasiti constructii derivate unice…
  • http://www.google.com/trends/hottrends?hl=ro#pn=p39 – Google Trends este mai mult o sursa de trenduri in cautari, insa ar putea fi util pentru a gasi idei de cuvinte cheie
  • https://adwords.google.ro/KeywordPlanner – faimoasa unealta Google
  • http://ubersuggest.org/ – bazata pe Google Suggest, mai exact preia termenii care apar in SERP la “Cautari referitoare la…”(sub rezultatele din Google) si iti arata cuvinte cheie similare si lungi
  • http://keywordtool.io/ – practic functioneaza la fel ca uberuggest, insa gasesti si rezultate diferite, in plus unealta poate cauta pe Bing si pe Youtube, nu doar pe Google
  • http://ro.wikipedia.org/ – te asteptai sa gasesti cuvinte cheie pe Wikipedia? avand in vedere ca acest site este o enciclopedie+dictionar online si apare des pe primele pozitii in SERP poate ca este o buna sursa de cuvinte cheie si termeni de specialitate. Desi acei termeni au poate mai putine cautari, vor ajuta motoarele de cautare sa inteleaga despre ce este vorba in continut.
  • http://dexonline.ro/ si http://www.webdex.ro/ – cautand definitiile si sinonimele cuvintelor cheie, puteti descoperi termeni corelati de cautare, sau cel putin sa folositi acei termeni si definitii pentru SEO (am mentionat mai sus algoritmul Hummingbird).
  • forumuri online si site-uri Q&A – foarte multe persoane cauta online solutii la problemele lor. Forumurile de discutii si site-urile de intrebari si raspunsuri sunt o sursa buna pentru a gasi tipuri de continut interesant pentru vizitatori, fie uitandu-va la structura categoriilor, fie la discutii. La cautarea “forum laptopuri gaming” am gasit http://forum.softpedia.com/topic/778729-achizitionare-laptop-gaming/ de unde putem extrage anumite informatii: persoana ce cauta laptop gaming este interesata de “achizitie laptop gaming scump Asus sau Dell si sugestii”, de “specificatii, RAM, placa video, rezolutie, OS 32 biti, modele si magazine online” si se discuta despre subiectul “comparatie sisteme desktop gaming si laptopuri gaming”.
  • Microsoft Office Excel – sau alternative precum Google Docs(Spreadsheet) sunt foarte bune generatoare de cuvinte cheie lungi (longtail keywords).
  • URBrain – o unealta foarte importanta, folosita in general de putine persoane, folosirea corecta a acesteia anuleaza de multe ori nevoia celorlalte unelte. Foarte buna pentru cuvintele cheie lungi si cuvinte cu “buying intent”.
  • Plus alte 8 unelte, site-uri si moduri de a gasi cuvinte cheie, si moduri de a obtine mai mult trafic prin optimizarea lor. Credeai ca lista de mai sus e grozava? stai sa le vezi si pe celelalte, care iti vor aduce GARANTAT mai mult trafic folosindu-le corect.  

Cum se optimizeaza un site folosind cuvintele cheie? ok, ai gasit o lista luuuunga de cuvinte cheie folosind site-urile de mai sus, si acum esti pregatit sa le folosesti (nu le folosi insa pentru a scrie un articol despre fiecare, incearca sa le grupezi pe cele asemanatoare si sa scrii un articol complet in loc de 20 de articole mici). Stii insa cum optimizezi continutul pentru acele cuvinte cheie? pentru multi webmasteri, bloggeri etc optimizarea se reduce la folosirea cuvintelor cheie in titlu, 1 si continut de cateva ori. Insa asta nu e de ajuns daca vrei sa obtii o pozitie mai buna decat concurenta. Cum faci optimizarea continutului:

    • daca folosesti WordPress, si incerci sa targhetezi o anumita nisa la nivelul blogului, gaseste un cuvant cheie (sau 2) care este comun cautarilor, si foloseste-l in permalinks (legaturi permanente). Aici nu ma refer doar sa bifezi Post name (Nume articol), ci si la cele 2 campuri optionale: Category base& Tag base. In loc sa folosesti site.ro/category/laptopuri poti optimiza link-ul in site.ro/recenzii/laptopuri sau in general site.ro/cuvinte-cheie-generale/nume-categorie. Majoritatea webmasterilor folosesc legaturile standard din WordPress.
    • optimizarea titlului: nu consta doar in folosirea cuvintelor cheie. In primul rand gaseste cuvinte pentru “click bait”, care sa iti creasca rata de click-uri, cum ar fi “Top 7, top 10, cum sa, 20 factori, 10 sfaturi etc”. Daca incepi titlul cu astfel de cuvinte, acestea vor atrage atentia in pagina cu rezultate din motoarele de cautare. Urmatorul pas este sa incepi optimizarea prin folosirea unor cuvinte cheie lungi mai putin competitive, care sa aibe in componenta acestora cuvinte cheie mai scurte, in acest fel vei obtine pozitii atat pentru cele lungi (mai repede) cat si pentru cele scurte (cu timpul). Exemplu: Top 10 Laptopuri ieftine pentru gaming second hand. In acest fel optimizezi atat pentru sintagma, cat si pentru “laptopuri ieftine”. O parodie buna despre alegerea unor titluri atragatoare ce te indeamna sa dai click, dar si un lucru de evitat este acest videoclip al celor de la Sector7:

  • optimizarea articolului: aici intra articolele lungi “in depth”, folosirea cuvantului in primul paragraf (sau meta), tag-urile H1, H2… de exemplu folositi H1 ca un subtitlu (H1 se foloseste o singura data), si H2 ca si subcategorii ale subiectului principal (in acest articol am preferat sa folosesc Bold in loc de tag-urile H), daca articolul este indeajuns de lung (peste 500 cuvinte) atunci folositi cuvintele cheie de mai multe ori, insa in functie de cum suna mai natural (personal nu verific densitatea cuvintelor cheie). Articolul se poate optimiza si inserand materiale multimedia precum imagini, videoclipuri (care vor creste timpul petrecut pe site), link-uri catre surse de incredere (folosind target=”_blank” va creste timpul pe site, va ajuta Google sa inteleaga despre ce este vorba continutul conform https://schema.org/sameAs cum am detaliat si pe http://www.arenaweb.ro/seo-optimizare-web/to-link-or-not-link/ ). Nu uitati sa folosesti sinonimele pentru a evita densitate prea mare a cuvintelor si pentru a te conforma cu Google Hummingbird. Tot pentru sinonime si idei puteti folosi operatorii de cautare Google https://support.google.com/websearch/answer/136861?hl=ro.
  • optimizare multimedia: aceste materiale fiind importante atat pentru experienta utilizatorilor, ce prefera sa urmareasca un videoclip decat sa citeasca un ghid de peste 1500 de cuvinte ca acesta, cat si pentru SEO. De exemplu inserati videoclipuri fie de pe canale Youtube respectate (pentru a fi siguri ca nu vor disparea cu timpul) fie direct pe site, sau adaugati imagini cu o rezolutie acceptabila pe propriul hosting din aceleasi motive. Un bun mod de optimizare al imaginilor este sa folositi nu doar atributul title ci si tag-ul alt, sa folositi cuvinte cheie descriptive, si sa optimizati imaginea (reduceti marimea si totodata timpul de incarcare) folosind un serviciu precum http://www.jpegmini.com/main/shrink_photo which rocks! De asemenea, folosirea unei imagini unice poate fi un avantaj.

Ai citit deja tot articolul, sau ai scanat si ai sarit direct la final? oricum, astea sunt in mare parte uneltele pe care le-am folosi pentru a obtine mai multi vizitatori si in unele cazuri pentru a intrece concurenta. Ar fi si mai multe de spus, dar nu vreau sa te plictisesc cu toate informatiile deodata. Crezi ca am omis anumite aspecte sau trebuie sa mai detaliez ceva? lasa-mi un comentariu mai jos.

Leave a Reply